نحوه صحیح ایمن سازی و حمل بار در وانت بار

ایمن سازی و حمل بار در وانت بار

نحوه صحیح ایمن سازی و حمل بار در وانت بار موضوع بسیار مهمی برای همه رانندگان و شر کت های حمل و نقل است. معمولا رانندگان وانت مانند رانندگان ماشین های سنگین در مورد نحوه ایمن سازی اطلاعات دقیقی ندارند. به همین دلیل گاهی با چالش های خاصی مواجه می شوند. وانت بار تهران و شهرستان، بارهای مختلفی را حمل می کند که با ایمنی مناسب و پروتکل ایمن سازی محموله می توان شرایط بهتری را پدید  آورد. به همین دلیل در ادامه این نوشته از وب سایت ایرانکس ما به بررسی نحوه صحیح ایمن سازی و حمل بار می پردازیم.

نحوه صحیح ایمن سازی و حمل بار در وانت بار

چالش هایی که در وانت بار شهرستان و تهران دیده می شود  می تواند با کمی اطلاعات بهتر پیش برود. اگر رانندگان وانت بار، به درستی بارهای خود  را ایمن کنند، از  بسیاری تصادفات و مشکلات جلوگیری می شود. اگر به دنبال استفاده از  وانت بار تهران هستید، باید نکات مهم تری را بدانید و صرفا به فکر حمل بار نباشید. کمی برنامه ریزی و سازماندهی در ز مینه ایمن کردن بارها می تواند  به محافظت از محموله شما در برابر آسیب و چالش های مختلف کمک زیادی کند. در ادامه این نوشته برای اطلاع از نحوه صحیح ایمن سازی و حمل بار در وانت بار چند گزینه مهم را بررسی می کنیم. این موارد عبارتند  از:

تجهیزات مناسب

اول از همه باید مطمئن شوید که اجزای مناسبی برای ایمن سازی محموله خود دارید. با توجه به نوع وسایلی که قصد دارید حمل کنید، باید روی برخی موارد سرمایه گذاری کنید. از جمله موارد مهم در این زمینه می توان به تسمه های ضامن دار اشاره کرد. این تسمه ها بخش مهمی در حفظ ایمنی بار می باشند. این تسمه ها در عین حال دارای ظرفیت درجه بندی شده هم هستند. در این حالت شما می دانید که آن ها چقدر وزن تحمل می کنند. زمان خرید این نقاط مطمئن شوید که برای حمل محموله های شما مناسب هستند.

از طناب های معمولی برای محکم کردن بار استفاده نکنید. شاید برای بسته بندی وسایل جهت باربری برون شهری مناسب باشند اما برای محکم کردن بار پشت وانت ایده آل نیستند. شما حتی می توانید از توری های محافظ هم برای بار های سبک تر استفاده کنید که در زمینه ایمنی وسایل بسیار کاربردی هستند.

تجهیزات مناسب

شناخت ظرفیت بار وسیله نقلیه

نحوه صحیح ایمن سازی و حمل بار در وانت بار به ظرفیت وسیله نقلیه شما هم بستگی دارد. هر چقدر که خودرو تان ظرفیت دارد باید بار حمل کنید. باربری بین شهری با ظرفیت بیش از خودرو می تواند مشکلات بسیاری برای شما پدید آورد. اگر می خواهید اطلاعات دقیق درباره وانت بار خود بدانید بهتر است که دفترچه راهنمای خودرو را مطالعه کنید.

بارهای سنگین را نزدیک کابین قرار دهید

زمانی که قصد دار ید برای جابجایی بار اقدام کنید، بهتر است مطمئن شوید که بارهای سنگین تر به سمت کابین خودرو هستند. چرا که این کار منجر به جلوگیری از کم شدن وزن خودرو می شود. این مسئله فرمان پذیری و هندلینگ خودرر را بسیار قوی می کند. نکته مهم تری که در نحوه صحیح ایمن سازی و حمل بار در وانت بار باید در نظر داشته باشید تنظیم وزن دو طرف است. به عبارتی باید وزن هر دو طرف وانت بار خود را یکنواخت کنید. در حقیقت باید محموله شما تا حد امکان نزدیک به محور های وسیله نقلیه تان باشد. دقت کنید که وسایل سبک تر هم باید بر روی وسایل سنگین تر قرار داشته باشند.

درست بستن بار برای حمل ایمن بار در وانت

زمانی که مراحل گفته شده فوق را کامل کردید، باید محموله خود را به درستی و دقت ببندید. مهم ترین کار این است که بار را حداقل از دو ظرف و با استفاده از تسمه های ضامن دار و نقاط لنگر خودروی خود ببندید. در عین حال باید تسمه ها را روی خود بار محکم نمایید. باید اطمینان حاصل کنید که بار حمل شده شما تا حد امکان ایمن است  تا از هر حرکت در زمان حمل و نقل جلوگیری شود.

سخن آخر

درک نحوه صحیح ایمن سازی و حمل بار در وانت بار می تواند از خرابی و آسیب جلوگیری کند. در صورت بروز مشکل نیز از حوادث جدی جلوگیری کند. به همین دلیل در این نوشته از ایرانکس ما جزئیات بسیار مهم و تکنیک های اساسی در این زمینه بیان کردیم.

 

5/5 - (2 امتیاز)

مقالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x