حمل و نقل دستگاه های صنعتی و ماشین آلات کارخانه‌ها

باربری دستگاه های صنعتی

باربری دستگاه های صنعتی کارخانجات، عموماً برای ورود آنها به خطوط تولید و کاربرد در بخش‌های مختلف صنعت انجام می‌شود. حمل ایمن این دستگاه‌های سنگین و فوق سنگین یکی از دغدغه‌های مهم برای شرکت‌های تولیدکننده دستگاه‌های صنعتی یا کارخانه‌های مصرف‌کننده این دستگاه‌ها، در صورت خرید یا تعویض است. بسته به‌ اندازه و نوع دستگاه صنعتی، از انواع خودروها مانند کامیون و تریلرها تا جرثقیل و کمرشکن و انواع کشنده‌ها در حمل و جابه‌جایی آن می‌توان استفاده کرد.

دستگاه‌های صنعتی عموماً دستگاه‌هایی گران‌قیمت بوده و حمل و نقل آن‌ها امری تخصصی محسوب می‌شود؛ استفاده از متخصصین و شرکت‌های حمل و نقل معتبر می‌تواند از بسیاری از مشکلات و خسارت‌های احتمالی جلوگیری کند. شرکت ایرانکس با سال‌ها تجربه موفق در حمل و نقل این دستگاه‌ها برای ارائه مشاوره و خدمات لازم در این زمینه آمادگی دارد.

باربری و حمل دستگاه‌های صنعتی

باربری دستگاه های صنعتی همواره یکی از چالش‌های اساسی هم برای صاحبان صنایع و کارخانه‌ها و هم برای شرکت‌های حمل و نقل ماشین‌ آلات صنعتی کارخانه‌ها بوده است. باربری ماشین‌ آلات سنگین نظیر دستگاه تراش، دستگاه کارواش اتوماتیک یا دستگاه CNC و … به دلیل قیمت بالای تجهیزات و اهمیت آن‌ها در فرایند تولید، امری تخصصی است. در حمل چنین دستگاه‌هایی رعایت اصول ایمنی و استاندارد ضروری است؛ چراکه در نتیجه عدم رعایت اصولی مثل نیافتن مرکز ثقل، حمل و نقل ماشین‌ آلات صنعتی غیرممکن و یا پرخطر خواهد بود. شرکت ایرانکس با استفاده از رانندگان باتجربه و تجهیزات کافی این اطمینان را می‌دهد که دستگاه‌های شما بدون هیچ‌گونه آسیب به صورت کاملاً اصولی و مطابق با استانداردهای جهانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد می‌رسند.

باربری دستگاه های صنعتی فوق سنگین

حمل دستگاه‌های فوق سنگین که برای مصارف مختلفی نظیر صنایع پتروشیمی و یا راه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، توسط بوژی یا کمرشکن انجام می‌شود. بوژی یک لغت فرانسوی و به معنی محور است و هرچه بار سنگین‌تر باشد، تعداد محورهای بوژی بیشتر است. قدمت بوژی در حمل و نقل دستگاه‌های فوق سنگین در ایران به بیش از ۵۰ سال می‌رسد. بوژی‌ها برای حمل دستگاه فوق سنگین، از تریلی و کمرشکن معمولی مناسب‌تر بوده و پروسه حمل بار را تسریع می‌کنند.

علاوه بر در اختیار داشتن این تجهیزات و آگاهی از شیوه صحیح استفاده از آن‌ها، باید این نکته را نیز در نظر داشت که بوژی و کمرشکن با هماهنگی پلیس راهور از برخی مسیرهای خاص اجازه تردد دارد و راننده باید بارنامه مخصوص در اختیار داشته باشد.

باربری ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانه‌ها

ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانه‌ها، مورد استفاده در هر یک از دسته‌های تولید، قالب، تست و کنترل، برای ورود به خطوط تولید، نیازمند باربری حرفه‌ای و رعایت قوانین حمل دستگاه هستند. باربری حمل دستگاه، تابعی از اندازه دستگاه است و حمل کالاها با عرض بیش از ۳٫۶ متر یا ارتفاع ۴٫۵ متر در ایران به عنوان بار ترافیکی محسوب شده و شامل قوانین حمل بارهای ترافیکی می‌شود. حمل و نقل ماشین‌آلات کارخانه‌ها و چنین تجهیزاتی، از راه‌ها و معابری که توسط اداره راه تعیین می‌شود، صورت می‌گیرد و حضور ماشین اسکورت برای حمل و نقل آنها ضروری است. شرکت ایرانکس در این زمینه کاملاً مجهز بوده و بدون هیچ مشکلی بار شما را به صورت ایمن و اصولی درب کارخانه تحویل خواهد داد.

بیمه حمل و نقل دستگاه‌ها و ماشین آلات سنگین صنعتی

هنگام حمل و نقل این دستگاه‌های نسبتاً گران، باید از قبل برای آسیب‌های احتمالی که در طی مسیر ممکن است اتفاق بیافتد، آماده بود. شرکت ایرانکس، تحت پوشش بیمه آسیا بوده و با تعرفه‌ای مناسب، حمل و نقل دستگاه‌های صنعتی کارخانه‌ها را بیمه خواهد کرد. برای حمل و باربری بی‌دغدغه ماشین‌آلات صنعتی، پس از بررسی اندازه کالا و انتخاب ماشین مناسب لازم است هزینه‌های حمل و هزینه‌های بیمه و مفاد بیمه‌نامه (شامل انفجار، تخریب دستگاه، آتش‌سوزی، دزدی) کنترل و بررسی شود.

انتخاب نوع بیمه‌ باربری با توجه به مقصد و نوع کالا صورت می‌گیرد و انواع مختلفی دارد:

  • بیمه‌نامه داخلی (نظیر بیمه‌های اتوبار برای مقاصد شهری و بین‌شهری)
  • بیمه‌نامه باربری صادرات و واردات (مبدأ یا مقصد ایران)
  • بیمه جابه‌جایی یا ترانزیت (تنها عبور از ایران)

دریافت بیمه در کنار استفاده از ماشین و تجهیزات مناسب، خسارت مالی احتمالی به این دستگاه‌ها را در جریان حمل و باربری، قابل جبران خواهد کرد. برای دریافت مشاوره در زمینه حمل و نقل دستگاه‌های صنعتی می‌توانید با شرکت ایرانکس تماس بگیرید و با کارشناسان مجموعه به صورت رایگان مشورت کنید.

امتیاز دهی

خدمات باربری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x