محاسبه هزینه باربری بین شهری

محاسبه هزینه باربری بین شهری

هزینه یکی از فاکتورهای بسیار مهم برای دریافت هر گونه خدماتی است. خدمات باربری یکی از نیازهای شدید افراد و صنایع مختلف بوده و به آن توجه ویژه‌ای می‌شود. به‌ همین خاطر نیز افراد به‌دنبال ارزان‌ ترین شرکت باربری بوده تا بتوانند از این طریق در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. لازم است بدانید که برای تعیین قیمت حمل بار میان‌ شهری و یا خارج از شهر باید عوامل مختلف را در نظر گرفته و سپس جهت نحوه جهت محاسبه هزینه‌های باربری اقدام کرد. این کار می‌تواند به شیوه‌های مختلفی انجام شود. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد نحوه محاسبه هزینه باربری بین شهری اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم.

در حال حاضر شرکت‌های بسیار زیادی در سراسر کشور به ارائه خدمات حمل بار با استفاده از خودروهای مختلف می‌پردازند. نرخ کرایه خودرو های باربری و همچنین جابه‌ جایی محصولات مختلف در میان شهر و یا خارج از شهر براساس نرخی است که اتحادیه باربری آن را تعیین می‌کند. اما با این‌حال باید شرایط مختلفی در نظر گرفته شود تا بتوان قیمت نهایی را به مشتریان ارائه داد. به‌همین خاطر نیز افراد به‌ دنبال شیوه محاسبه و هزینه باربری هستند تا بتوانند با خیالی راحت خدمات خود را به یک شرکت باربری بسپارند. در حال حاضر باربری میان‌ شهری دارای تقاضای بسیار بالایی می‌باشد. به‌ همین خاطر نیز ما قصد داریم در مورد هزینه باربری میان‌ شهری اطلاعات کاملی را در اختیار شما بگذاریم.

حساب کردن کرایه باربری بین‌شهری

همان‌ طور که گفته شد، میزان تقاضا برای دریافت خدمات باربری میان‌ شهری در شرکت‌ های مختلف بسیار بالاست. به‌همین خاطر نیز افراد به‌ دنبال برآورد هزینه‌ های این خدمات می‌باشند. لازم است بدانید که حمل بار بین‌شهری در حالات مختلفی انجام می‌گیرد. حالت نخست این است که شما باری را که در نظر دارید، در داخل شهر انتقال دهید؛ به طور  مثال یک‌ بار را از شمال تهران به شرق تهران منتقل کنید. حالت دیگر این است که شما مبدأ مبدا را یک شهر در نظر گرفته و مقصد را شهر دیگری در نظر بگیرید که به این روش حمل بار بین‌ شهری گفته می‌شود.

یکی از سوالات بسیار زیادی که برای مردم پیش می‌آید این است که هزینه باربری بین شهری به چه شکلی محاسبه می‌گردد؟ می‌توان گفت که برخی از افراد به میزان کیفیت خدمات باربری اهمیت ویژه‌ای داده و برخی نیز تنها صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها برایشان مهم است.

نحوه محاسبه هزینه باربری بین شهری

در وهله اول بایستی بگوییم که محاسبه هزینه باربری بین شهری و شهری به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. افرادی که به تعیین هزینه این خدمات می‌پردازند، جوانب مختلفی را در نظر گرفته و سپس قیمت نهایی را تعیین می‌کنند. درحال‌حاضر به دلیل اوضاع نابسامان کشور از نظر اقتصادی و همچنین افزایش تورم هزینه باربری بین‌شهری به شکل روزانه حساب می‌شود و به‌همین خاطر نمی‌توان قیمت واحدی را برای انواع خدمات حمل بار تعیین کرد.

 

از جمله عوامل تاثیرگذار در هزینه باربری میان‌ شهری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حجم بار

مهم‌ترین عاملی که برای هزینه باربری مدنظر قرارگرفته می‌شود، تناژ و حجم بار ارسالی است. در واقع این مورد تاثیر بسزایی روی هزینه‌ ها داشته و باید حتما در نظر گرفته شود. البته که باید برای بار و محصولات و افراد نیز حتما بیمه‌نامه در نظر گرفته شود تا بتوان از این طریق به آن‌ها اطمینان داد که بار با سلامت کامل مقصد می‌رسد.

 نوع خودروی باربری

در مطالب قبلی به این‌ موضوع اشاره کردیم که برای باربری میان‌ شهری از خودروهای مختلفی استفاده می‌شود. هر یک از این خودروها متناسب با بارهای مخصوص طراحی‌شده و به مشتریان عزیز ارائه می‌شود. طبیعتاً خودرویی که دارای ظرفیت ۲ تن  بار است، نرخ کرایه کمتری نسبت‌ به خودرویی دارد که ۲۰تن ظرفیت را برای باربری دارد.

ازجمله انواع ماشین‌های باربری می‌توان به نیسان ، وانت‌های مسقف و غیر مسقف و همچنین نیسان‌های یخچال‌دار اشاره کرد.

مسافت برای هزینه باربری بین شهری

بدون شک مسافت یکی از عامل‌های تعیین‌کننده و موارد مهم برای هزینه باربری بین‌شهری می‌باشد. هرچقدر که مسافت حمل بار دورتر باشد، طبیعتاً هزینه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

مزد کارگران

هدف اصلی از دریافت خدمات باربری، سالم رسیدن بار به مقصد می‌باشد. در شرکت‌های باربری افرادی وظیفه جابجایی و بسته‌بندی بارهای مختلف را به‌عهده دارند. بنابراین در زمان محاسبه هزینه حمل بار مزد کارگران نیز در نظر گرفته می‌ شود. 

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x