ترفندهای جابجایی اجسام سنگین در اسباب کشی

جابه جایی وسایل سنگین با باربری

جابجایی و اسباب کشی، خود مقوله ی بسیار سخت و طاقت فرسایی ست. اگر نحوه جابجایی اجسام سنگین را ندانیم و یا بخواهیم به تنهایی تمامی کارهای جابجایی لوازم سنگین را انجام دهیم، این کار بشدت آزار دهنده و سخت می شود. بهتر است برای این کار از کارشناسان زبده در شرکت های حمل و نقل که متخصص در امر جابجایی و اسباب کشی هستند و روش های جابجایی اجسام سنگین را می دانند، کمک بگیرید.

• چگونه اجسام سنگین را جابه جا کنیم؟

در خانه همه ما، حداقل یک وسیله سنگین وجود دارد که حمل و نقل آن در اسباب کشی، بسیار دشوار است . جابجایی یخچال های بزرگ و ساید بای ساید ، حمل گاو صندوق های سنگین ، حمل پیانو ، پارتیشن های حجیم و شکننده ، و … از معضلاتی هستند که در هنگام اسباب کشی ، ذهن هر کسی را به خود مشغول میکند.  این امر، تنها مختص خانه و اسباب منزل نیست . در اسباب کشی در ادارات و دفاتر اداری نیز وسایل سنگین زیادی وجود دارند که حمل و نقل آن ها نیاز به تخصص دارد. در ادامه ترفند های جابه جایی اجسام سنگین را برای شما شرح می دهیم تا جابجایی اجسام سنگین در اسباب کشی برای شما امری آسان و ایمن شود .

• ابزار های جابه جایی اجسام سنگین

جابجایی و حمل تخصصی گاوصندوق ، جابجایی و حمل تخصصی پیانو در اسباب کشی ، حمل و نقل ساید بای ساید های بزرگ و بد قلق ، کار هر کسی نیست ، برخی از بارها به اصطلاح ، بدبار هستند و نمی توان آن ها را به راحتی با گرفتن دستگره و یا پیدا کردن جای دست ، راحت جابجا کرد .مسلما به تنهایی نیز نمی توان این وسایل را جابجا کرد .کارگران باربری، برای جابجایی این وسایل آموزش های لازم را دیده اند و به راحتی می توانند از پس حمل ایمن این اجسام سنگین در اسباب کشی بر آیند .در برخی از باربری های تخصصی حمل وسایل منزل ، از چرخ حمل وسایل سنگین و یا تسمه جابجایی اجسام سنگین استفاده می شود تا حمل این نوع بارها به سهولت انجام گیرد .

حمل اجسام سنگین

  • تسمه جابه جایی اجسام سنگین

این نوع تسمه ها وسیله ای برای جابجایی اجسام سنگین هستند و به شما کمک می کنند اجسام سنگین مانند یخچال ، کمد ، بوفه و … را به صورت دو نفره ، و بدون نیاز به فشار و زور زیاد ، جابجا کنید . این تسمه ها معمولا از جنس الیاف بزنتی هستند و به صورت ضربدری از زیر اجسام سنگین رد می شوند و به شما کمک می کنند تا به راحتی آن ها را از زمین بلند کرده و جابجا نمایید . به کمک این وسیله حتی خانم ها نیز به راحتی می توانند در جابجایی اجسام سنگین در منزل کمک کنند و هیچگونه فشار یا آسیبی به شما وارد نمی کند . به دلیل اینکه به صورت ضربدری از زیر اجسام عبور داده می شوند. فشار و وزن جسمی که قرار است جابجا شود بین دونفری که می خواهند ان را بلند کنند ، تقسیم شده و به همین دلیل فشار زیادی به بدن وارد نمی شود .

جابجایی اجسام سنگین

  • چرخ حمل وسایل سنگین

یکی از معضلات حمل اجسام سنگین در اسباب کشی ، راه پله ها هستند. حمل وسیله ای مثل یخچال و بالا یا پایین بردن انها در راه پله ها اغلب برای افراد حتی افراد دوره دیده در امر حمل وسایل سنگین ، دشوار است . چرخ دستی های حمل ، یکی دیگر از ترفندهای جابجایی اجسام سنگین در اسباب کشی محسوب می شوند . این چرخ دستی ها وسیله ای برای جابجایی اجسام سنگین و حمل و نقل آسان آن ها از پله ها هستند . این وسیله ها مناسب برای حمل انواع یخچال ، گاو صندوق ، کارتن های سنگین و … در اسباب کشی هستند. این چرخ دستی ها به صورت حرف L انگلیسی هستند. برخی از آنها دارای چرخ های کوچکتر هستند که برای جابجایی روی سطوح صاف مناسب ترند .

نحوه بسته بندی وسایل سنگین در اسباب کشی

• نحوه بسته بندی وسایل سنگین در اثاث کشی

بسته بندی وسایل در زمان اسباب کشی یکی از مهمترین کارهایی است که باید انجام شود . در این خصوص هر کدام از وسایل ، به طریقه خاص و روش مشخصی بسته بندی می شوند . لوازم برقی در کارتن های مخصوص خود و یا کارتن های محکم بسته بندی می شوند . نحوه بسته بندی ظروف و وسایل شکستنی برای اسباب کشی هم متفاوت و در عین حال بسیار حساس است . لوازم سنگین و یا بزرگ ، در کارتن قرار نمی گیرند . نحوه بسته بندی این وسایل در اثاث کشی متفاوت است . حمل این نوع وسایل و اجسام سنگین ، دشوار است و احتمال آسیب در جابجایی این وسایل در اسباب کشی ، به مراتب بیشتر است . پس اگر بتوانیم نحوه صحیح بسته بندی وسایل سنگین را بیاموزیم ، می توانیم با خیالی آسوده از یک اسباب کشی بی دردسر لذت ببریم .

قسمت های شکستنی اجاق گاز را با نایلون های حباب دار بپوشانیم و تمامی قسمت های جداشونده ی آن را جدا کنیم . بدنه ماشین لباسشویی را نیز می توان با نایلون های حباب دار پوشاند تا کمترین احتمال ضربه و خط و خش را داشته باشد .

قفسه های یخچال را جدا کرده و یا با چسب در جای خود محکم کنید . درب یخچال را با چسب محکم ببندید و در انتها دور تا دور یخچال را با پتو و یا نایلون حباب دار بپوشانید تا در  جابجایی اجسام سنگین با مشکل مواجه نشوید .

جابجایی اجسام سنگین نیاز به تخصص و تجربه دارد . آیا با دانستن ترفندهای جابجایی اجسام سنگین می توان این امر را سهولت بخشید .

 


بیشتر بخوانید : محافظت از لوازم گران قیمت در اسباب کشی


• هزینه حمل بار سنگین و حجیم در اسباب کشی

حمل وسایل و اجسام سنگین ، معمولا هزینه جدایی نسبت به هزینه کل اسباب کشی دارد . یخچال های بزرگ ، ساید بای ساید ، گاو صندوق ، بوفه ها و کمد های بزرگ تر از حد استاندارد ، پیانو و … از جمله وسایلی هستند که در جابجایی ، با توجه به تعداد طبقات ، هزینه جداگانه ای برای آن ها محاسبه می شود . این هزینه ها بر اساس تعرفه های شرکت های حمل و نقل محاسبه می شود .

• جابجایی و حمل تخصصی اجسام سنگین توسط باربری ایرانکس

خطر جابجایی اجسام سنگین به تنهایی بسیار بالاست. آسیبی که بلند کردن این اجسام به ستون فقرات وارد می کند ، به مراتب بیشتر از هزینه ای است که قرار است برای حمل تخصصی این اجسام پرداخت شود . همچنین جابجایی تخصصی اجسام سنگین توسط یک شرکت حمل و نقل با کارگرانی مجرب و آموزش دیده ، می تواند خیال شما را از هر جهت در این مورد راحت کند . 

جابجایی اجسام سنگین خود را به شرکت حمل و نقل ایرانکس بسپارید . ما با تخصص خود ، شما را در اسباب کشی راحت و بی دغدغه همراهی می کنیم .

 


شرکت باربری ایرانکس آماده ارائه خدمات باربری از کرج است. جهت کسب اطلاع از نحوه دریافت خدمات با ما تماس بگیرید

 

امتیاز دهی

مقالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x