باربری ترانزیت تهران

باربری ترانزیت تهران

باربری از جمله فعالیت هایی محسوب می شوند که به جرأت می توان گفت اساس اقتصاد یک کشور را می چرخانند و بعد از داشتن راه های ارتباطی و استاندارد صنعت حمل و نقل در این زمینه حرف اساسی می زنند. باربری ها دارای انواع گوناگونی هستند. از جمله آنها می توان به باربری ترانزیت اشاره نمود. در مقاله پیش رو قصد آن را داریم تا ضمن تعریف باربری در مورد باربری ترانزیت تهران توضیحات بیشتری دهیم.

باربری تهران و شهرستان

اگر بخواهیم برای باربری تعریفی ارائه دهیم می‌توانیم بگوییم هرگونه حمل و نقل و جابجایی را باربری می گویند. این جابجایی می تواند مربوط به کالای بازرگانی، میعانات سوختی، محصولات کشاورزی و دیگر مواد باشد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و حتی برای حمل و نقل آن نیز خودروهای خاص خود را طلب می کند.

باربری ترانزیت چیست؟

در خیلی از مواقع جابجایی بار و کالا از کشوری به کشور دیگر صورت می گیرد که به آن باربری ترانزیت تهران گفته می شود.

ترانزیت را می توان بدین گونه تعریف نمود: به کلیه کالاهایی که گمرک نشده و از یک گمرک به گمرک دیگر منتقل می گردد ترانزیت گفته می شود. به عبارت خیلی ساده به کالایی که از سوی فرستنده ارسال و هنوز به دست گیرنده نرسیده ترانزیت می گویند. این نکته مسلم است که هیچ کشوری قادر نیست به تنهایی کار حمل و جابجایی کالا از کشور مبدأ به کشور خود و یا برعکس از کشور خود به کشور مقصد را انجام دهد و در این زمینه استفاده از خودروهای یک کشورها ضروری و عرفی بین المللی می باشد. در باربری تهران کالایی از گمرک بدون پرداخت هزینه ای بارگیری شده و عرفا پلمپ می شود و در گمرک مقصد باز و فرایندهای قانونی را طی می کند.

انواع ترانزیت

با توجه به توضیحات داده شده باربری ترانزیت به دو نوع تقسیم می گردد.

ترانزیت داخلی

در روش باربری کامیون تهران داخلی که به آن پاساوان نیز گفته می شود یک محموله ممکن است از کشوری بصورت قانونی وارد کشور گردد. اما به دلیل حجم بار زیاد و شلوغی ممکن است کار بررسی و صدور مجوزهای لازم جهت ترخیص کالا طول بکشد. به همین دلیل صاحب بار محموله خود را به یکی دیگر از گمرکات داخل کشور جهت طی مراحل قانونی و صدور مجوز ترخیص انتقال خواهد داد. به این فرایند تراتزیت داخلی یا پاساوان می گویند.

ترانزیت بین المللی

به ارسال کالا از کشوری به کشور دیگر ترانزیت بین المللی (ترانزیت خارجی) می گویند. طی این فرایند کالا از گمرک کشور وارد شده و به گمرک خروجی جهت انتقال به کشور مقصد ارسال می گردد. در این فرایند کالای ترانزیتی شامل هیچگونه عوارض گمرکی نمی گردد و قوانین خاص خود را دارد.

باربری ترانزیت تهران

با توجه به توضیحات داده شده باربری های مختلفی در سطح کشور خصوصا در مناطق مرزی وجود دارند که کار حمل و نقل ترانزیت را برعهده دارند.  تهران به عنوان پایتخت کشور عزیزمان و به عنوان یک قطب اقتصادی و یکی از محورهای  اصلی جابجایی کالا می باشد. به همین دلیل نیز باربری هایی در امر ترانزیت نیز فعالیت می کنند که ممکن است این فعالیت در زمینه ترانزیت داخلی کالا باشد و یا نوع بین المللی آن. در هر دو صورت بایستی در چهارچوب قانون فعالیت خود را انجام دهند.

فعالیت یک باربری ترانزیت تهران بایستی شامل موارد زیر باشد :

  • تهیه خودروهای سنگین ویژه حمل بار ترانزیت
  • تهیه تریلرهای کانتینر بر جهت حمل و جابجایی بارهای پلمپ شده کانتینری
  • امکان حمل بارهای سردخانه ای توسط تریلر های مجهز
  • داشتن نمایندگی هایی در مناطق ورودی و شور جهت دریافت بار و انتقال به گمرک تهران یا انتقال به گمرک خروجی کشور جهت ارسال به مقصد
  • پشتیبانی و ارائه خدمات بصورت شبانه روزی
  • تهیه امکانات رفاهی جهت رانندگان ترانزیت
  • امکان ارتباط داخل کشور و خارج کشور با راننده حامل بار
  • اطلاع کامل از مسیر حمل بار از مبدأ تا مقصد با استفاده از ردیاب(GPS)
  • هماهنگی با نمایندگان مراجع گمرکی وشور جهت تسهیل در امور حمل و نقل کالا
  • آشنایی کامل با قوانین گمرک و داشتن وکیل قانونی در این زمینه
  • دریافت بیمه داخلی و بین المللی جهت کلیه محموله ها

سخن آخر

در این نوشته باربری ایرانکس، باربری ترانزیت تهران را بررسی کردیم.  به عنوان جمع بندی این نکته را متذکر می شویم که در حمل بار ترانزیت داخلی  اگر انتقال از گمرک ورودی به گمرک داخلی دیگر از سوی صاحب کالا باشد کلیه هزینه های حمل و بیمه بر عهده صاحب محموله می باشد و اگر توسط خود مرجع قانونی(گمرک) باشد کلیه هزینه ها بر عهده خود گمرک می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x