مینی خاور چیست؟

مینی خاور چیست؟

امروزه در صنعت حمل و نقل به ویژه در بخش زمینی و جاده ای از خودروهای مختلفی برای جابجایی کالاها استفاده می گردد. از جمله انواع وانت، کامیونت، کامیون ها و کامیون های کشنده تریلر که هر کدام مشخصات و قدرت خاص خود را دارند. از جمله این خوروها کامیونت های مینی خاور می باشند. در مقاله پیش رو از باربری تهران قصد داریم در مورد این نوع خودرو ( مینی خاور ) توضیحاتی ارائه کنیم.

کامیون خاور چیست؟

کامیون های خاور از جمله تولیدات زیر مجموعه بنز در بخش خودروهای نیمه سنگین و سنگین می باشند. این نوع کامیون ها با قدرت های مختلف تولید می شوند که به کامیون های ۶۰۸ و ۸۰۸ در نوع بزرگتر و ۵۰۸ و ۳۰۸ در نوع کامیونت شناخته می شوند. از کامیون های قوی تر بیشتر برای حمل و نقل بین شهری و حمل کالاها و اجناس با وزن بالا استفاده می گردد.  نوع کامیونت نیز موارد استفاده خاص خود را دارد که در ادامه این مطلب از ایرانکس پیرامون آن توضیحاتی خواهیم داد.

مینی خاور چیست؟

همانگونه که گفته شد مینی خاور از دسته کامیون های تولیدی در رده حمل و نقل بارهای سبک می باشد. مینی خاور جزو دسته کامیونت های تولیدی می باشد که قدرت حمل بار از ۳ تن تا ۶ تن در مدل ۶۰۸ آن می باشد. این خودرو بیشتر مناسب حمل و نقل بارهای سبک در سطح شهر مانند جابجایی اثاثیه منزل و دیگر موارد اینچنینی است‌.

پیشنهاد : باربری غرب تهران

کامیونت خاور (۶۰۸) در گروه تولیدی خاور جزو دسته مینی خاور می باشد که از موتوری دیزلی با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتون متر در ۱۴۰۰ الی ۲۰۰۰ دور در دقیقه می باشد. کامیونت دارای گریبکس ۵ دنده با صفحه کلاچ خشک تک صفحه ای می باشد. وزن خود خودرو ۴ تن بوده که قادر به حمل حداکثر ۶ تن بار است.

موارد استفاده از مینی خاور

کامیونت های مینی خاور هم در موارد برون شهری و هم در جابجایی بار در سطح شهر مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه از این نوع وسیله نقلیه بخاطر قدرت مانور بالا و عدم مشکل تردد در سطح شهر به عنوان کامیون بیشتر برای حمل و نقل درون شهری مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از موارد استفاده از مینی خاورها عبارت اند از:

حمل و جابجایی اثاثیه منزل و دفاتر کار

به عنوان یک گزینه مناسب استفاده از این مدل کامیونت خاور بخاطر بزرگی اتاق بار می توان برای حمل و جابجایی اثاثیه منزل که معمولا حجیم و کم وزن می باشند استفاده نمود.

پیشنهاد : باربری تهران به شیراز

استفاده مینی خاور در شرکت های پخش

از دیگر موارد مناسب برای استفاده از کامیونت مینی خاور برای پخش مواد غذایی و کالاهای دیگر در سطح شهر می باشد. امروزه شرکت های تولیدی از مدل های مختلف این کامیونت برای پخش موادغذایی، دارو و غیره در سطح شهر و بین شهری استفاده می کنند.

استفاده مینی خاور در شرکت های پخش

استفاده برای حمل و جابجایی مصالح ساختمانی

از جمله مواردی که می توان از کامیونت استفاده مناسب و بهینه ای نمود برای حمل و نقل مصالح ساختمانی سبک مانند بلوکهای سقفی سبک، تیرچه، یونولیت مخصوص سقف و دیگر این موارد است. این نوع خودرو بخاطر عدم مشکل تردد در سطح شهر و قدرت مانور بالا در خیابان های کوچک در این مورد می تواند گزینه مناسبی باشد.

پیشنهاد : وانت بار تهران

استفاده به عنوان یدک کش

یکی دیگر از موارد استفاده از خودرو های مینی خاور به عنوان یدک کش و حمل خودرو در سطح شهر و حتی بین شهری می باشد. امروزه با تغییر در بخش بار مینی خاور و ریلی کردن کفی به عنوان یدک کش ویژه حمل خودرو های سبک  استفاده می شود.

استفاده به عنوان جرثقیل

از گزینه های مناسب دیگر برای استفاده از کامیونت مینی خاوربه عنوان جرثقیل برای حمل و جابجایی بارهای نیمه سنگین، خصوصا در سطح شهر می باشد. البته برای جابجایی وسایل نیمه سنگین خصوصا برای زمین های کشاورزی مانند موتور پمپ آب نیز مناسب می باشد.

مزیت های استفاده از مینی خاور

برخی از این مزیت ها عبارتند از:

  • قدرت مانور بالا خصوصا برای حمل و جابجایی در سطح شهر
  • هزینه نگهداری و استهلاک پایین
  • هزینه سوخت کمتر نسبت به کامیونت های بنزینی
  • امکان تغییر کاربری و استفاده به عنوان کمپرسی، کامیونت، کامیونت یخچال دار، و دیگر موارد..

سخن آخر

با توجه به توضیحات داده شده اگر قصد خدمت رسانی در سطح شهر را دارید به عنوان یک گزینه مناسب و مقرون به صرفه می توانید از مینی خاور به عنوان یک گزینه مناسب استفاده نمایید. البته مینی خاور گزینه مناسبی برای حمل برخی از کالاهای بین شهری نیز می باشد. از جمله محصولات باغی و کشاورزی که دارای حجم زیاد و وزن کم هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

مقالات

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x